Arı sokmalarında yapılacak işlemler


Tarafıma gelen bir maildi bir ara, bir kere uygulamıştım ve faydasını görmüştüm.

Soru : Arı sokmalarında uygulanacak en pratik yöntem nedir?

 

Tıp fakültesinde okur­ken şimdi anımsamadığım bir dergide arı zehrinin protein yapısında olması nedeniyle (enzim, peptit ve aminoasitIer) 53-55 derecede denature (doğal özelliklerinden uzaklaştırmak) olarak toksin özel­liğini kaybedeceğini, derimizin bölgesel olarak 60 derece ve üstüne dayanabilmesi nede­niyle sokmanın hemen sonrasında bölgeye yanan bir sigaranın olabildiğince yaklaştırıdığında zehir’in etkisinin kaybolacağını okumuştum.Bu uygulamayı 1983 de zorunlu hizmet sırasında beni bir arı soktuğunda ken­dimde denemiştim. Sonuç mükemmeldi, 10-15 saniyede ağrı ve şişlikten eser kalmamıştı.

O günden beri, başta gittiğim kamplarda olmak üzere onlarca kişi üzerinde bu yön­temi uyguladım. Arı sokmasından sonra yaygın olarak kullanılan, bölgeye amonyak uy­gulanması bence çok yanlış. Sokulmadan sonra kısa süre içinde olmak şartıyla, önce iğ­neyi çıkartıp ardından 20 saniye kadar yanan sigarayı kişinin dayanabildiği oranda değ­dirmeden bölgeye yaklaştırıyorum. Bölgede ağrı ve sislik kaybolup, birkaç dakika için kı­zarıklık kalıyor. Kişinin alerjisi yoksa başka önleme gerek kalmıyor.

Dr. Murat ERGİN tarafından gönderilen bir mailden alıntıdır 

 

Bir Cevap Yazın

