Sir Richard ne demiş…


Geçenlerde kitaplığımda olan bir kitap uzun süre sonra dikkatimi çekti. Aldım elime bir göz gezdirmeye başladım kitaba. Eskiden ne kadar meraklı idim bu kişsel gelişim ve iş yaşantısındaki örgütsel gelişimlere ve benzeri bir çok kelimeye. Daha sonra tecrübem arttığında anladım ki, piyasada bulunan çoğu danışman firma hemen hemen her firmaya aynı tarz uygulamalar yapıyor. Bunu profesyonel yönetici iken çalıştığım danışmanlık firmalarında da diğer arkadaşlarımın çalıştığı başka danışmanlık firmaların da da gördüm.
Ancak firmaların herbirinin yapısı birbirinden farklı. Patron firmaları, aile şirketleri, kurumsal firmalar hepsi birbirinden farklı.
Dolayısı ile aynı uygulama bir firmada olumlu sonuç verebilirken diğerinde veremeyebilir. Bu da gayet normal ama bunu benim değil bu işi profesyonel olarak yapan tüm firmaların görmesi gerekmekte. Gerçi bu kriz durumlarından sonra ceo muş kurumsal firma imiş hikaye gibi gözüksede aslında hepimiz bir geminin içindeyiz. Şimdi ben bir şeyler yazsam bana itibar etmez millet en azında sir richardın bir kitabın önsözünde yazdıklarından yola çıkalım da belki sakalımızın olduğu anlaşılır.
ne demiş Sir RİCHARD BRANSON, “Girişimcinin Silahı : İş planı” adlı kitabın önsözünde
demiş ki eleman :
….
hayatta öğrendiğim tek bir şey varsa, oda “doğru yol” diye kesin bir reçetenin olmadığıdır. İş yaşamında başarı kazanmanızı sağlayacak bir “sihirli değnek” yoktur. Virgin Atlantic’te gayet iyi bir verim alınan bir yöntem British Airways’i hiç bir olumlu sonuca götürmeyebilir; sizin faydasını gördüğünüz bir yöntem başka bir işletme için tamamen yanlış olabilir. Buna rağmen eksiklikleri veya hataları gidermek ve mesleki yaşamda başarıya ulaşmak için verilen her öneri önemlidir. Bir karara varmadan önce mümkün olduğunca çok insanın fikrini almak benim eskiden beri çok desteklediğim bir yaklaşımdır.

İŞ, EĞLENDİRMELİDİR. YAPTIĞINIZ İŞTEN ZEVK ALIN, BAŞARI ZATEN PEŞİ SIRA GELECEKTİR. İYİ ŞANSLAR.”

Paul Barrow’a ait elips kitap tarafından yayınlanmış bu kitabın ön sözünde sayın sir abimiz böyle diyor işte. En önemli kısımlardan bir taneside malesef işin size zevk vermesidir. Malum ülkem koşullarında aslında hemen hemen herkes istediği işte olmaması nedeni ile bu zevk alma kısmını bizler şimdilik geçiyoruz. Dolayısı ile zaten başarı diye bir derdimiz olamaz. Ay sonunu getirelim yeter felsefesi ile kapıdan girelim gerisi kolay..
Neyse bu sonraki veya başka bir yazının konusu dolayısı ile şimdilik bu kadar yeter…

Haydi iyi işler…

Bir Cevap Yazın

