Bir seçim daha böyle geçti


Kim kaybetti kim kazandı bilmem. Sadece şunu bilirim, her seçimin mutlaka bir galibi olmasına rağmen her zaman da kaybedeni hep HALKTIR. 3- 5 senede bir,baş tacı edilip sonra kenara atılan benim bildiğim hep halk olmuştur. Bir tarafın istediği sonucau çıkaran halk zaman zaman demokrasinin baş tacı olabilirken, vergilerinden maaş alan biriside işine gelmeyince de halk bilmez kardeşim diyebilir.
Bu gördüğüm kaçıncı seçim hatırlamıyorum hatırlamanın da gereği yok ya o da ayrı bir konu sadece parmağıma damga vurulmayan ilk seçim olmasına rağmen sonuçlarına en son ulaşabildiğimiz ilk seçim de oldu sanırım.

Seçim sonuçları belli olmadan bir partinin il başkanı ve başkan adayı şu kadar puan ile biz birinciyiz demesine rağmen seçimi kaybetmeleri ise traji komik olayların en başlangıcı idi. Bunun yanın da panik halde ekranlara çıkan iktidar partisinin il başkanı ise ki böyle biri varmış ilk defa gördüm tv de sandıklara sahip çıkılması konusunda talimatlar yazdırıyordu. Peygambere yaptığı hakaretler ile aforoz noktasına gelmiş bir parti yetkiliside rakip partinin yandaşlarına militan diyebilecek kadar ileri gidebildi. Şuan hiç bir partinin yandaşları sempatizanları “militan” kadrosunda bulunamaz. Demokrasi ye ters be abi. Bilmiyorsan hay senin kafana. bilmiyorum ama meydanı seçim öncesi meydanı geren tüm taraflar artık kafalarını kumdan çıkarsınlar da biraz dış gelişmelere bakınsınlar. Kriz sadece türkiye de değil. dünya kasıp kavruluyor. Herkes bir takım önlemlerin peşinde iken bizler daima “nankörlük” sınırlarını zorlayarak hep kaybeden olacağız nasıl olsa.

Bu da seçimler sırasında memleketimde olan bir takım traji komik diyebileceğimiz, “gülerim ağlanacak halimize” senaryolarına bir kaç örnek :

Eşek şakası
Bingöl’de eşek sırtında geldiği miting meydanında 10 bin kişiye seslenen bağımsız aday Zeki Bürokoçin’e sandıktan sadece 76 oy çıktı. Kırgın aday Bingöllüler’e sitem etti: ‘Bana oy vermeyecektiniz de neden arkamdan geldiniz?”

29 Mart yerel seçimlerinin en renkli adaylarından biri olan Bingöl Bağımsız Belediye Başkan adayı Zeki Bürokoçin, kentte en büyük mitinglerden birini yapmasına rağmen sandıkta hezimete uğradı. Seçim turunu attığı eşek nedeniyle popüler olan Bürokoçin, mitinglerde gördüğü ilgiyi sandıkta göremediği için hemşehrilerine kırıldı. Sandıktan 30 bin oy bekleyen Bürokoçin, 76 oyla karşılaşılınca ‘Muhtarlar bile benden çok oy aldı” diyerek Bingöllüler’e sitem etti. Bağ-Kur emeklisi Zeki Börükoçin, partilerin oyununa geldiğini ileri sürerek, şunları söyledi: “Seçim için bir dairemi 100 bin TL’ye sattım. Yollarımız çukurlu olduğundan miting alanına eşekle gitme kararı aldım. Düzenlediğim mitinge ise yaklaşık 30 binden fazla bir katılım gerçekleşti. Bana göre seçimin galibi ben olmalıydım.” 76 oy almayı hak etmediğini belirten Bürokoçin, ‘Madem bana oy vermeyecektiniz neden arkamdan geldiniz. Utanın, utanın, miting alanında bana Allah için oy verenler el kaldırsın dediğimde hepiniz el kaldırmadınız mı? Yazıklar olsun size. Allah sizin gibi lokmacıları ıslah etsin ne diyeyim” diyerek hemşehrilerine sitem etti.
01.04.2009
http://yenisafak.com.tr/Gundem/?t=01.04.2009&i=178381

ahanda ülkemden bir insan manzarası daha. Gaza gelmş adayımız o kadar da para harcamıştır kesin. Ancak milletim bu aralar pek nankör takılıyor. Krizdenmidir nedir anlamadım tabi.
Bunun yanında da alt tarafı bir muhtarlık seçiminde 14 kişi ölebiliyor memlketimde. Alt tarafı diyorum zira artık nüfus kayıt örneği bile düzenleyemez durumda muhtarlıklar. Tek geçim kaynakları idi ikametgah ile bunlar. Malesef ve buna rağmen kan gövdeyi götürmüş muhtarlık seçimlerinde hele bir yerde iki kuzen seçim yarışına girmişler rakip olarak ve aileden 5 kişi ölmüş. Bu ne şimdi. Demokrasimi hadi canım sende.

Bir başkası daha
Şoförlüğünü yaptıkları makamın başına geçtiler
Malatya’nın Pütürge İlçesi’ne bağlı Tepehan’da belediyede makam şoförlüğü yapan Mehmet Öner, Sivas Doğanşar’da belediyede şoförlük yapan Halil Balık ile Konya Akçabelen’de makam şoförlüğü yapan Hasan Sayın, eski başkanlarına karşı seçimleri kazandılar

Eski belediye başkanı Nedim Çeker’i 90 oy farkla geride bırakan Mehmet Öner, çevresinde yardımsever kişiliğiyle tanınıyor. Mehmet Öner, yeni dönemde en büyük amacının beldeye hizmet etmek olduğunu söyledi. MALATYA-SİVAS-KONYA (AA)
Malatya’nın Pütürge ilçesine bağlı Tepehan beldesinde 12 yıl makam şoförlüğü yaptıktan sonra belediye başkanına karşı aday olan Mehmet Öner, yeni belediye başkanı seçildi. Saadet Partisi’nden başkanlığa aday olan Mehmet Öner, makam şoförlüğünü yaptığı AK Parti adayı Nedim Çeker’e rakip oldu ve seçimi 90 oy farkla kazandı. Belediye başkanlığına aday olduktan sonra Başkan Nedim Çeker’in kendisine kızdığını dile getiren Öner, şöyle konuştu: “Seçim öncesi kendisini ziyaret etmiştim. Bana kızmıştı. Ama ben yine ziyaret edeceğim.”
ARKADAŞ ISRARIYLA GİRDİ, KAZANDI

Sivas’ın Doğanşar ilçesinde belediyede şoför olarak çalışan Halil Balık, arkadaşlarının ısrarıyla aday olduğu seçimlerde belediye başkanı seçildi. Konya’nın Akçabelen beldesinde de belediyede makam şoförlüğü ve otobüs şoförlüğü yapan Hasan Sayın, üç adaya karşı yarıştı. Sayın, 622 seçmenin oy kullandığı seçimlerde 442 oyla başkan seçildi.

01.04.2009

ulan seçildik şimdi ne b.. yiyeceğiz la haso.

Bir Cevap Yazın

